torsdag 15 april 2010

Edgar klassiker


- Jag tar påsen (med vindruvor) och sätter mig häruppe och äter och mumsar!


Lite senare var vi och badade i poolen på området när jag häver mig upp ur vattnet för att springa och rädda Ofelia som är på väg mot kanten. -Jag känner mig som en flodhäst, säger jag. Edgar tar sats och springer mot kanten för att hoppa i. -Här kommer en flodhäst till, säger mamma. Edgar stannar upp och tittar sig nyfiket omkring... Tänker: Var då? Var kommer flodhästen!

Så fint att inte tycka det är det minsta orimligt att det skulle komma en flodhäst spankulerande längs poolkanten. Bara vara nyfiken och tänka, var då? Jag menar, det kommer ju elefanter på stranden, så varför inte en liten flodhäst i poolen...?

Edgar leker ofta att han nattar oss. Vi (i detta fallet mamma och jag) ligger på sängen och han säger, precis som jag alltid gör, god natt och sov så gott. Sen stänger han dörren. Då vill han att vi ska ropa - Jag måste kissa, jag är törstig osv (tänk alfons), så att han får komma och fixa. Nu sa han - God natt och sov så gott, det finns inga monster och spöken. Mamma och jag började tröttna på leken, efter kanske 15 e gången, och ropade inte på honom. Då gläntar han långsamt på dörren och viskar med allvarlig röst... - Det FINNS ett monster i garderoben!!

2 kommentarer:

Karin F sa...

Hahahaha! Underbart! Klart att det finns monster.

Anonym sa...

En sådan underbar liten pojke han är, Edgar!
Så härligt det låter, ni har det alldeles underbart som får njuta av dessa fantastiska kommentarer!
Stor kram till er alla!
Moster Mia