lördag 23 januari 2010

Oj glömde visst

...att berätta att vi flyttat in i en fräsig lägenhet 7 trappor upp i ett fult hus i ganska nära mitt jobb. Lägenheten har 120 sköna kvadratmeter att springa runt i, tre balkonger, varav den ena är tvättrum med tvättmaskin och 4 sovrum, ja ni läste rätt, 4 sovrum. Det finns plats för alla som vill komma och hälsa på. Vi prutade 100$ på månadshyran, fixade inflytt dagen innan jag åkte ut i fält och fick äntligen ett kök att laga mat i. Underbart! Sängarna är hårda som sten och lakarna är riktigt snuskiga. Vi (läs Arvid) har beställt nya svindyra, 400kr för ett set och då tog vi nästan de billigaste. Härligt med lite plats och struktur. mat och sov schemat har varit helt upp och ner den första veckan. Hur får man ett litet annars så glupskt barn att äta när hela gatan stimmar av motorcyklar, hundar, roliga hattar och folk folk folk överallt? Hur får man en liten pigg pojk att sova utan att väcka sin lillasyster som somnade för en halvtimma sen, fått en powernap och är helt ointresserad av att somna om... Nu har barnen ett riktigt rum och kan gå och lägga sig olika tider om det behövs och Edgar är inte tvungen att sova middag bara för att hotellrummet blir mörkt mellan 13 och 14.30. Perfekt!

Nu sover de små och jag är långt borta, inte geografiskt men transportmässigt (20 mil = 6 timmar i bil). Jag längtar hem till Arvid och de sovande små och grämer mig över att jag inte kommer hem förrän på tisdag och missar lilla O's första födelsedag. Stackars mig och stackars henne! Här är rätt fint i alla fall...

Godnatt och sov så gott!

Matilda

PS bilder kommer

Inga kommentarer: